Technické údaje

Výrobce: Česká Zbrojovka a.s.
Strakonice
Československo

Motor:   Svislý, dvoutaktní, zážehový, vzduchem chlazený jednoválec, s plochým pístem a diagonálními kanálky. Válec je ze šedé niklové litiny, odnímatelná hlava ze specielní hliníkové slitiny a píst Alusil se dvěma pístními kroužky. Čtyřikrát uložený klikový hřídel (na kuličkových ložiskách). Monoblok je vcelku s třírychlostní převodovou skříní (celkem 9 kuličkových a jedno válečkové ložisko).

   Objem válce 98 ccm
   Vrtání / zdvih 50 / 50 mm
   Kompresní poměr 1 : 5,9
   Poměr olej / palivo  1 : 25 (v záběhu - do 2000 Km 1 : 20) olej Gargoyle Mobiloil D
   Max. výkon kW/HP 1,8 / 2,5 při 3.800 ot. (max. otáčky 4.000 s-1)
   Karburátor Graetzin s olejovým čističem vzduchu (r.v.1938, od č. motoru 28.225 až 30.227 typ Kf13.5 se sítkem ve víku plovák. komory, od č. motoru 30.228 typ Kf14 n).
   Zapalování Bosch 6V / 15W setrvačníkové
   Zapalovací svíčka Brita 614
   Předstih 3,5 - 4,0 mm před HÚ
   Odtrh 0,3 - 0,4 mm

Převodovka:  Převod síly od motoru na rychlostní skříň je ozubeným soukolím, běžícím v oleji. Šlapací převod je uspořádán v bloku, opatřen volnoběžným kolečkem. Ozubená kola jsou ve stálém záběru. Řazení se doporučuje s meziplynem.

   Převodové stupně 3 s ručním řazením v chromované kulise vpravo na nádrži
   Pohon zadního kola řetězem 1/2 x 5,2; 108 článků (převod 15 x 32 zubů)
   Přímý záběr 1 : 8,1 (1/4 l oleje)
   Spojka vícelamelová s korkovým obložením, v olejové lázni (1/8 l oleje)

Rám:  Svařený z leteckých ocelových trubek kruhového průřezu.

   Přední vidlice elipsovitého tvaru, lisovaná z uzavřených profilů, pérovaná jedinou vinutou pružinou bez tlumiče. Má 2 x 18 kuliček ve dvou ložiskových miskách v hlavě (mazání tukem Gargoyle Mobilgrase č.2).
   Zadní vidlice pevná - neodpružená část rámu
   Osvětlení dálkové i potkávací světlo žárovkou Mini-Bilux 12 / 12 W, ovládání prstencovým přepínačem na řidítkách. pro země, kde to předpisy vyžadují zde byla možnost doplnit do světlometu žárovku parkovacího osvětlení, ale pouze s použitím akumulátoru; tato se zapíná otočením spínače na parabole doprava (vprostřed je bez kontaktu, vlevo svítí potkávací/dálkové světlo)
    Brzdy bubnové, jednoklíčová s vnitřními čelistmi, průměru 102 mm
   Pneu 26 - 2,25 Kudrnáč Balon Motoret
  Zatížení (kg)   70    80    90    100
  Hustění (atm.) 1,05  1,20  1,35  1,50
   Nádrž nadrámová o objemu 7,5 l, uvnitř silně cínovaná s bajonetovým uzávěrem, nalévací otvor opatřen sítkem.

Vlastnosti:

   Váha stroje 49 kg
   Max. rychlost cca 65 km/h
   Spotřeba za normální jízdy cca 2 l/100 km
   Sériová výbava nosič zavazadel, sklopný stojánek, ruční houkačka, hustilka a specielní nářadí.
   Barva motocyklu celý stroj je černě a stříbrně smaltován, má bílé linky, nádrž má povrch matně hliníkový (leštěné niklování), lesklé části jsou silně chromovány a na nádrži má červenou (od r. 1938 světle modrou) linku.