Výrobce: | Česká Zbrojovka a.s. |
Strakonice | |
Československo |
Motor: Svislý, dvoutaktní, zážehový, vzduchem chlazený jednoválec, s plochým pístem a diagonálními kanálky. Válec je ze šedé niklové litiny, odnímatelná hlava ze specielní hliníkové slitiny a píst Alusil se dvěma pístními kroužky. Čtyřikrát uložený klikový hřídel (na kuličkových ložiskách). Monoblok je vcelku s třírychlostní převodovou skříní (celkem 9 kuličkových a jedno válečkové ložisko).
Objem válce | 98 ccm |
Vrtání / zdvih | 50 / 50 mm |
Kompresní poměr | 1 : 5,9 |
Poměr olej / palivo | 1 : 25 (v záběhu - do 2000 Km 1 : 20) olej Gargoyle Mobiloil D |
Max. výkon kW/HP | 1,8 / 2,5 při 3.800 ot. (max. otáčky 4.000 s-1) |
Karburátor | Graetzin s olejovým čističem vzduchu (r.v.1938, od č. motoru 28.225 až 30.227 typ Kf13.5 se sítkem ve víku plovák. komory, od č. motoru 30.228 typ Kf14 n). |
Zapalování | Bosch 6V / 15W setrvačníkové |
Zapalovací svíčka | Brita 614 |
Předstih | 3,5 - 4,0 mm před HÚ |
Odtrh | 0,3 - 0,4 mm |
Převodovka: Převod síly od motoru na rychlostní skříň je ozubeným soukolím, běžícím v oleji. Šlapací převod je uspořádán v bloku, opatřen volnoběžným kolečkem. Ozubená kola jsou ve stálém záběru. Řazení se doporučuje s meziplynem.
Převodové stupně | 3 s ručním řazením v chromované kulise vpravo na nádrži |
Pohon zadního kola | řetězem 1/2 x 5,2; 108 článků (převod 15 x 32 zubů) |
Přímý záběr | 1 : 8,1 (1/4 l oleje) |
Spojka | vícelamelová s korkovým obložením, v olejové lázni (1/8 l oleje) |
Rám: Svařený z leteckých ocelových trubek kruhového průřezu.
Přední vidlice | elipsovitého tvaru, lisovaná z uzavřených profilů, pérovaná jedinou vinutou pružinou bez tlumiče. Má 2 x 18 kuliček ve dvou ložiskových miskách v hlavě (mazání tukem Gargoyle Mobilgrase č.2). |
Zadní vidlice | pevná - neodpružená část rámu |
Osvětlení | dálkové i potkávací světlo žárovkou Mini-Bilux 12 / 12 W, ovládání prstencovým přepínačem na řidítkách. pro země, kde to předpisy vyžadují zde byla možnost doplnit do světlometu žárovku parkovacího osvětlení, ale pouze s použitím akumulátoru; tato se zapíná otočením spínače na parabole doprava (vprostřed je bez kontaktu, vlevo svítí potkávací/dálkové světlo) |
Brzdy | bubnové, jednoklíčová s vnitřními čelistmi, průměru 102 mm |
Pneu | 26 - 2,25 Kudrnáč Balon Motoret Zatížení (kg) 70 80 90 100 Hustění (atm.) 1,05 1,20 1,35 1,50 |
Nádrž | nadrámová o objemu 7,5 l, uvnitř silně cínovaná s bajonetovým uzávěrem, nalévací otvor opatřen sítkem. |
Vlastnosti:
Váha stroje | 49 kg |
Max. rychlost | cca 65 km/h |
Spotřeba za normální jízdy | cca 2 l/100 km |
Sériová výbava | nosič zavazadel, sklopný stojánek, ruční houkačka, hustilka a specielní nářadí. |
Barva motocyklu | celý stroj je černě a stříbrně smaltován, má bílé linky, nádrž má povrch matně hliníkový (leštěné niklování), lesklé části jsou silně chromovány a na nádrži má červenou (od r. 1938 světle modrou) linku. |