Fiat 500 Nuova (Nový) byl veřejnosti představen v létě r. 1957
a nesl některé typické znaky svého předchůdce F500-Topolino (myška), jako zejména
dvoumístný vnitřní prostor.
Proti očekávání však byla odezva na veřejnosti na nový model
spíše zklamáním, a proto byla na Turínském autosalonu představena vylepšená
verze, dále však byla ve výrobě "levnější" verze se starou karoserií a
méně výkonným motorem.
Asi v polovině roku 1958 se začal vyrábět model F 500 Sport se
zvýšeným objemem motoru a dvoubarevnou karoserií.
V r.1960 přišel na trh F500D s motorem z verze Sport, ale jinou
výbavou a také nižší maximální rychlostí, mezi novinkami byl také F 500 v
provedení combi Fiardiniera se štítkem Autobianchi.
V březnu 1965 byl uveden na trh model F 500F s již klasicky
otevíratelnými dveřmi (panty vpředu), radiální pneu, aj..
V r. 1972 představil Fiat na Turínském autosalonu jeho nástupce F
126, avšak F 500R byl stále nabízen ve verzi se zjednodušenou výbavou.
Do 1.srpna 1975 byly celkem vyrobeny téměř 4 miliony F 500 Nuova. Model
combi se vyráběl až do r. 1977. Obě verze byly v sériové výrobě i s pravostranným
řízením.