Historie

    V počátku r. 1951 bylo nutno nahradit již překonaný Fiat Topolino modernějším typem. Byly také stanoveny hlavní znaky: rychlost vyšší 85 km/h, prostor vozu pro 4 osoby, vlastní hmotnost asi 450 kg a 200 kg by měly vážit mechanické součásti.
    Vůz Fiat 600 byl představen 10.března 1955 na Ženevském autosalonu s pevnými skly ve dveřích. O rok později byla představena i verze se sklápěcí střechou a s posuvnými okny ve dveřích a oblíbený model "Multipla" (čtyřdveřový, se šikmým čelem). Do roku 1969 si mohli zákazníci vybrat mezi Fiatem 600 a NSU-Fiat Jagst (vyráběný od r.1956); oba měli stejnou cenu, ale přesto se 95% německých zákazníků rozhodlo pro germánskou licenci. Ta se lišila zadními zástěrkami (lapači nečistot) s nápisem NSU/Fiat, jasně červený potah volantu, jakož i spodek přístrojové desky, znak na přední kapotě s nápisem Jagst, dále pak "celočervenými" koncovými svítilnami a otáčkoměrem na přání.
    Do r. 1958 byl model F 600 vyráběn ve čtyřech sériích. Pátá série dostala motor se zvýšeným výkonem.
    V roce 1960 byl uveden na trh model F 600 D, který měl již motor o vyšším zdvihovém objemu a dveře měly panty vpředu a větrací okénka.
    V r.1970 byla výroba po 2.590.000 ks zastavena.(z toho 110.000 Multipla a D Multipla).

histf600.jpg (32145 bytes)