Na začátku padesátých let bylo potřeba nahradit stávající typ M-20
Poběda typem novým. Již v roce 1955 bylo vyrobeno několik prototypů M-21 Volga, aby o
rok později mohla začít sériová výroba.
Vůz M-21 Volga se vyráběl od r.56 do r.68 beze změn, poté absolvoval
mírné změny přední masky, předního nárazníku, zadních směrových svítilen a
interiéru.
Původní soška, umístěná na přední kapotě vozů první série, byla z
důvodu bezpečnosti u dalších verzí odstraněna. Během let přibyly i další modely
- M-22E (vůz záchranné služby) a M-22G (varianta kombi).
Třebaže byl na trh uveden i model M-24 (modifikovaná M-21 se
čtyřstupňovou převodovkou), zůstal typ M-21 ve výrobě až do r.1971. Motor zůstal
beze změn i u dalších modelových typů, a to sice u M-24 i u nového typu 3102 z r.82.
Vyráběl se i model M-22, což byla vlastně Volga M-21 s karosérií kombi, jíž se používalo
jako sanit i pohřebních vozů.
Jedná se o první sovětský automobil, ve kterém se zkoušela
hydrodynamická samočinná převodovka (ta ale nakonec byla pouze v malé sérii z let
1957-58). Vozy M-21 vesměs sloužily jako vozy taxislužby, Veřejné Bezpečnosti a
záchranné služby.