Jawa 250ccm "pérák"

Životopis:

    Můj pérák byl vyroben r.1949 s výrobním číslem 11-49049 (na motoru i rámu) - tedy, podle č. motoru, č. rámu a štítku na rámu. Podle Technického průkazu byl motocykl vyroben r.1958 a nebyl to pérák, nýbrž kývačka. K vysvětlení těchto neshod jsem našel v TP v r.1980 zapsanou změnu podvozku na typ 11-49049, tudíš přestavba na péráka (je o devět let starší), ale motor zůstal 353-158 634 (tedy z kývačky). Pro mou absolutní spokojenost chci letos vyměnit motor za původní (z péráka, též 11-49049).
    Svou Jawičku jsem koupil 30. 5. 1999 ve 12.05 a v současné době jsem právě započal renovaci, ale jelikož motorka není kompletní, předpokládaná doba uvedení do pojízdného stavu je okolo třech nebo čtyřech měsíců, doba renovace přibližně jeden až dva roky, samozřejmě včetně laku, který mi zabere většinu času.
    Je naprosto samozřejmé, že hned, jak se k tomu dostanu Jawičku nafotím a pokud bude štěstěna stát při mně, tak Vám nascannuju nejen onu strojovnu, nýbrž i průběh renovace.
    Také cestování tohoto stroje (tedy kývačky původně) je zajímavé. První a druhý majitel měl péráka v Nové Pace, sídlo třetího majitele bylo v Novém Bydžově, odkud se motocykl přestěhoval ke čtvrtému majiteli do Jičína. Pátý vlastník jej přivezl zpět do Nové Paky, odkud cestoval se svým šestým majitelem do Žamberka. Odtud jsem si ho přivezl já do Prahy, jsem tedy majitelem číslo sedm, což jak doufám zůstanu alespoň po několik dalších desetiletí.