Životopis:
Můj pérák byl vyroben r.1949 s výrobním číslem 11-49049 (na
motoru i rámu) - tedy, podle č. motoru, č. rámu a štítku na rámu. Podle
Technického průkazu byl motocykl vyroben r.1958 a nebyl to pérák, nýbrž kývačka. K
vysvětlení těchto neshod jsem našel v TP v r.1980 zapsanou změnu podvozku na typ
11-49049, tudíš přestavba na péráka (je o devět let starší), ale motor zůstal
353-158 634 (tedy z kývačky). Pro mou absolutní spokojenost chci letos vyměnit motor
za původní (z péráka, též 11-49049).
Svou Jawičku jsem koupil 30. 5. 1999 ve 12.05 a v současné době
jsem právě započal renovaci, ale jelikož motorka není kompletní, předpokládaná
doba uvedení do pojízdného stavu je okolo třech nebo čtyřech měsíců, doba
renovace přibližně jeden až dva roky, samozřejmě včetně laku, který mi zabere
většinu času.
Je naprosto samozřejmé, že hned, jak se k tomu dostanu Jawičku
nafotím a pokud bude štěstěna stát při mně, tak Vám nascannuju nejen onu
strojovnu, nýbrž i průběh renovace.
Také cestování tohoto stroje (tedy kývačky původně) je
zajímavé. První a druhý majitel měl péráka v Nové Pace, sídlo třetího majitele
bylo v Novém Bydžově, odkud se motocykl přestěhoval ke čtvrtému majiteli do
Jičína. Pátý vlastník jej přivezl zpět do Nové Paky, odkud cestoval se svým
šestým majitelem do Žamberka. Odtud jsem si ho přivezl já do Prahy, jsem tedy
majitelem číslo sedm, což jak doufám zůstanu alespoň po několik dalších
desetiletí.