Výrobce: | JAWA |
Brodce nad Sázavou | |
Československo |
Motor:
Svislý, o 15° skloněný vpřed, dvoutaktní, zážehový, vzduchem chlazený jednoválec, s plochým pístem se třemi pístními kroužky. Odnímatelná hliníková hlava válce.Objem válce | 248,8 ccm |
Vrtání / zdvih | 65 / 75 mm |
Poměr olej / palivo | 1 : 25 |
Max. výkon kW/HP | 6,6 / 9 při 4 250 ot-1 |
Kompresní poměr | 6,25 : 1 |
Karburátor | Jikov 2924 H (průměr 24 mm, hlavní tryska 100) s olejovým čističem vzduchu. Závlačka je v šoupěti 3. shora, otvor v jehle jest 1. shora. |
Zapalování | dynamobateriové Jawa 6 V |
Dynamo | čtyřpólové, od r.47 šestipólové, 6V / 45W |
Zapalovací svíčka | PAL 14 / 175, nebo PAL 14 / 195 |
Předstih | 4,8 mm |
Akumulátor | 6 V / 14 Ah |
Převodovka: V jednom bloku s motorem - z hliníkových slitin.
Převodové stupně | 4 s postupným řazením nožní pákou na levé straně převodovky a s automaticky (vačkou spojenou s řadící pákou) vypínatelnou spojkou při řazení. |
Spojka | pětilamelová s korkovým obložením, v olejové lázni |
Primární řetěz | 60 článků 3 / 8 x 3 / 8 |
Sekundární řetěz | 111 + 1 článků 1 / 2 x 5 / 16 |
Převod. poměr 1. stupeň | 1 : 3,166 |
Převod. poměr 2. stupeň | 1 : 1,768 |
Převod. poměr 3. stupeň | 1 : 1,266 |
Převod. poměr 4. stupeň | 1 : 1 |
Převod. poměr od motoru k převodovce | 1 : 2,045 |
Převod. poměr od převodovky k z. kolu | 1 : 2,421 |
Rám: Jednoduchý, uzavřený z ocelových trubek čtyřhranného průřezu.
Přední vidlice | teleskopická, odpružená vinutými pružinami s tlumiči kmitů; spodní část kluzáků chráněná pryžovými měchy, horní uchycení v celku se světlometem. |
Zadní vidlice | odpružená vinutými pružinami bez tlumičů. |
Osvětlení | přepínání dálkového a tlumeného světla (žárovka 6 V - 25/25 W) ovladačem na levém řidítku, světlomet průměru150 mm bez parkovacího světla, se zapuštěným rychloměrem. Koncové světlo (žárovka 6 V - 5W). |
Brzdy | bubnové s vnitřními čelistmi. |
Sedlo | zcela nové konstrukce navazuje na nádrž, je zavěšeno na otočném čepu a odpérováno centrální vinutou pružinou s třecím tlumičem nastavitelným do čtyř poloh dle hmotnosti jezdce. |
Pneu | vpředu 3,00 x 19, vzadu 3,25 x 19 |
Nádrž | nadrámová o objemu 13 l s bajonetovým uzávěrem, nalévací otvor 60 mm opatřen sítkem, víčko u levnějšího provedení bakelitové stejně jako šroub výškové regulace světlometu; dražší verse měla provedení v chromu. Ve středu nádrže byla umístěna pětipolohová zapalovací skřínka s ampérmetrem dobíjení baterie. |
Hmotnosti:
Váha stroje | 125 kg (s palivem 135 kg) |
Nosnost | 160 kg |
Celková hmotnost | 295 kg |
Max. zatížení př. osy | 100 kg |
Max. zatížení z. osy | 195 kg |
Rozměry:
Celková délka | 2 010 mm |
Celková výška | 954 mm |
Celková šířka | 700 mm |
Rozvor | 1 297 mm |
Výška sedla nad zemí | 702 mm |
Světlá výška | 140 mm |
Vlastnosti:
Max. rychlost | 100 km/h |
Spotřeba při 50 km/h | 3 l/100 km |
Palivová nádrž | 13 litrů. |
Barva motocyklu | prvních několik motocyklů bylo v černém provedení, ostatní již v typické jawské červeni. |