Technické údaje

Výrobce: JAWA
Brodce nad Sázavou
Československo

Motor:    Svislý, o 15° skloněný vpřed, dvoutaktní, zážehový, vzduchem chlazený jednoválec, s plochým pístem se třemi pístními kroužky. Odnímatelná hliníková hlava válce.

    Objem válce   248,8 ccm
    Vrtání / zdvih   65 / 75 mm
    Poměr olej / palivo    1 : 25
   Max. výkon kW/HP   6,6 / 9 při 4 250 ot-1
   Kompresní poměr   6,25 : 1
   Karburátor   Jikov 2924 H (průměr 24 mm, hlavní tryska 100) s olejovým čističem vzduchu. Závlačka je v šoupěti 3. shora, otvor v jehle jest 1. shora.
    Zapalování   dynamobateriové Jawa 6 V
    Dynamo   čtyřpólové, od r.47 šestipólové, 6V / 45W
    Zapalovací svíčka   PAL 14 / 175, nebo PAL 14 / 195
    Předstih   4,8 mm
   Akumulátor   6 V / 14 Ah

Převodovka:   V jednom bloku s motorem - z hliníkových slitin.

    Převodové stupně 4 s postupným řazením nožní pákou na levé straně převodovky a s automaticky (vačkou spojenou s řadící pákou) vypínatelnou spojkou při řazení.
    Spojka pětilamelová s korkovým obložením, v olejové lázni
    Primární řetěz 60 článků 3 / 8 x 3 / 8
    Sekundární řetěz 111 + 1 článků 1 / 2 x 5 / 16
    Převod. poměr 1. stupeň 1 : 3,166
    Převod. poměr 2. stupeň 1 : 1,768
    Převod. poměr 3. stupeň 1 : 1,266
    Převod. poměr 4. stupeň 1 : 1
    Převod. poměr od motoru k převodovce 1 : 2,045
    Převod. poměr od převodovky k z. kolu 1 : 2,421

Rám:   Jednoduchý, uzavřený z ocelových trubek čtyřhranného průřezu.

    Přední vidlice teleskopická, odpružená vinutými pružinami s tlumiči kmitů; spodní část kluzáků chráněná pryžovými měchy, horní uchycení v celku se světlometem.
    Zadní vidlice odpružená vinutými pružinami bez tlumičů.
   Osvětlení přepínání dálkového a tlumeného světla (žárovka 6 V - 25/25 W) ovladačem na levém řidítku, světlomet průměru150 mm bez parkovacího světla, se zapuštěným rychloměrem. Koncové světlo (žárovka 6 V - 5W).
    Brzdy bubnové s vnitřními čelistmi.
    Sedlo zcela nové konstrukce navazuje na nádrž, je zavěšeno na otočném čepu a odpérováno centrální vinutou pružinou s třecím tlumičem nastavitelným do čtyř poloh dle hmotnosti jezdce.
   Pneu vpředu 3,00 x 19, vzadu 3,25 x 19
    Nádrž nadrámová o objemu 13 l s bajonetovým uzávěrem, nalévací otvor 60 mm opatřen sítkem, víčko u levnějšího provedení bakelitové stejně jako šroub výškové regulace světlometu; dražší verse měla provedení v chromu. Ve středu nádrže byla umístěna pětipolohová zapalovací skřínka s ampérmetrem dobíjení baterie.

Hmotnosti:

    Váha stroje 125 kg (s palivem 135 kg)
    Nosnost 160 kg
   Celková hmotnost 295 kg
   Max. zatížení př. osy 100 kg
    Max. zatížení z. osy 195 kg

Rozměry:

    Celková délka 2 010 mm
    Celková výška 954 mm
    Celková šířka 700 mm
    Rozvor 1 297 mm
    Výška sedla nad zemí 702 mm
    Světlá výška 140 mm

Vlastnosti:

    Max. rychlost 100 km/h
    Spotřeba při 50 km/h 3 l/100 km
    Palivová nádrž 13 litrů.
    Barva motocyklu prvních několik motocyklů bylo v černém provedení, ostatní již v typické jawské červeni.