Historie

    Na tradici užitkových automobilů Škoda 1200 a 1201 navázala automobilka Škoda novým typem Škoda 1202, jemuž však na rozdíl od jeho předchůdců chyběla modifikace s osobní karosérií. Užitkové vozy Škoda 1202 byly určeny pro dopravu osob a nákladu o maximální hmotnosti do cca 700 kg. Tímto překonávaly i právě na trh uváděné Octavie Combi, kterou typ 1202 přeřevyšoval i rozměry ložné plochy.
    Pohodlné nastupování a vystupování umožňovala trojice dveří, přístup k zadnímu sedadlu byl pouze z pravého boku vozidla. Zadní dveře se vyklápěly celé nahoru.
    Do roku 1971, kdy výroba vozů Škoda 1202 skončila, opustilo továrnu celkem 60 137 vozů, z toho údajně 26 909 v provedení STW a 11 193 sanitek. Vyvážely se úspěšně do řady zemí a po jistou dobu se například v Turecku a Pákistánu i montovaly. Snášely celkem bez úhony i velmi hrubé zacházení.
    Ještě dnes je možné vidět 1202 na silnicích. Podle dobrozdání majitelů je možné tyto vozy naložit mnohem větším nákladem než je povolené.