Můj miláček

    Můj Spartáček byl vyroben dne 4.10.1957 jako 305 803. automobil tohoto typu. Já jsem jeho pátý majitel. Dostal se ke mně v dost dezolátním stavu: oba blatníky prorezlé, u pravého dokonce uhnil reflektor s celým vrškem blatníku, z prahů zbyl jen náznak, podlaha spíše připomíná cedník, jakékoliv těsnění nefunkční či odstraněné, obě kapoty s urezlými kraji, zadní podběhy v háji, pravý zadní blatník u nádrže prorezlý naskrz, prorezlé příčníky rámu, detaily jako nefunkční startér a totálně neprůchodný karburátor nepočítaje.
    Po marné snaze karoserii zrestaurovat jsem se rozhodl pro její výměnu z Octavie z roku 69. Ta má ovšem rozdílnou palubní desku, tak je potřeba jí celou napřed odříznout, vyměnit za původní a přivařit. Zatím si to nedovedu představit.
    Karoserie je sice v hrozném stavu, ale po 42 letech na dešti a sněhu myslím, že nedopadla nejhůř. Rád bych po této době viděl dnešní auta, která jsou prorezlá již po pěti letech. A navíc, jakmile jsem vyměnil starér, motor chytil na první otočení. Ten zvuk byl překrásný.

Spartak Spartak Spartak Spartak

Věříte, že z tohohle vraku bude někdy hezký veterán? Já taky občas pochybuji.