Technické údaje

Výrobce: AZNP Mladá Boleslav
Československo

Karoserie: celokovová, samonosná, čtyřdvéřová, uzavřená, pětimístná (v letech 1964 - 1966 čtyřmístná), pontonového tvaru

Motor: čtyřdobý zážehový kapalinou chlazený čtyřválec OHV, uložený vzadu podélně skloněn o 30° vpravo.

  Š 1000 MB Š 1000 MBG/MBX Š 1100 MB
objem motoru: 988 cm3 988 cm3 1107 cm3
točivý moment: 68,5 Nm (7,0 kpm)
při 3000 ot/min
75,5 Nm (7,7 kpm)
při 3000 ot/min
81,4 Nm (8,3 kpm)
při 3000 ot/min
výkon: 30,9 kW (42 k)
při 4650 ot/min
38,2 kW (52 k)
při 5200 ot/min
38,2 kW (52 k)
při 4200 ot/min
vrtání: 68 mm 72 mm
zdvih: 68 mm
kompresní poměr: 8,3:1 9:1 8,5:1
karburátor: Jikov 32 BST-13 (od mod.66 BST-18) Jikov 32 BS-27 + 32 BST-19 Jikov 32 BST-21

Elektrická instalace: napětí: 12 V
  dynamo: 300 W
  akumulator: 12 V 35 Ah

Převodovka: čtyřrychlostní se synchronizací dopředných rychlostí.

Převodové stupně: 3,80 - 2,12 - 1,41 - 0,96 - Z3,27

Stálý převod v rozvodovce: 1:4,444

Stoupavost: Š 1000 MB Š 1000 MBG/MBX Š 1100 MB
I 30 % 36 % 40 %
II 15 % 17 % 22 %
III 10 % 11 % 14 %
IV 5 % 6 % 8 %

Spojka: suchá jednokotoučová s hydraulickým ovládáním

Brzdy: kapalinové, na všech kolech bubnové

Řízení: maticové se šroubem a maticí

Přední náprava: lichoběžníkové polonápravy s nosnou nápravnicí

Zadní náprava: hnaná, s kyvadlovými polonápravami

Pérování: vinutými pružinami

Tlumiče: kapalinové, teleskopické

Pneumatiky: 155 - 14 diagonální nejprve OS 21, potom OS 25 (až do mod.r. 68), poté byly postupně nahrazovány radiálními OR1(pouze radiální pneu se montovalo až pro mod.r.69).

Ráfky: 4,5 x 14

Rozměry: rozvor náprav: 2400 mm
  rozchod kol vpředu / vzadu: 1280 / 1250 mm
  celkové rozměry: 4170x1620x1390 mm
  světlá výška: 175 mm

Pohotovostní hmotnost:
  Š 1000 MB 795 kg
  Š 1100 MB 800 kg
  Š 1000 MB de Luxe 810 kg
  Š 1100 MB de Luxe 815 kg

Max. rychlost: Š 1000 MB Š 1000 MBG/MBX Š 1100 MB
  125 km/h 130 km/h 127 km/h

Spotřeba: Š 1000 MB Š 1000 MBG/MBX Š 1100 MB
  7,6 l/100 km 8,0 l/100 km 7,9 l/100 km

Objem palivové nádrže: 32 l