Historie

  Základem Automobilwerke Zwickau byla známá továrna na luxusní vozy Horch, založená v r. 1904. Za druhé světové války NDR spojila a zestátnila různé výrobní podniky - tak vznikla r. 1949 IFA, která využila zařízení AUDI a DKW. V r. 1958 byla značka nejprve změněna na AWZ a r. 1958 s konečnou platností na Trabant.
   Těsně po válce navázala továrna na předválečnou tradici i u nás známých německých maloobjemových vozů s dvoudobým motorem a poháněnou přední nápravou. Tak vznikly typy F8, F9 a P70.
  V polovině roku 1958 sjíždí z výrobní linky první vůz zcela vlastní konstrukce. Trabant P50 o výkonu 18k (13,5kW) se kromě drobných změn (z nichž nejmarkantnější bylo zvýšení výkonu na 23k (16,9kW)) vyráběl až do r.1990, kdy závod převzal koncern VW a výroba byla ukončena.
  Již od počátku se Trabant vyráběl ve dvou provedeních: Tudor (limuzína) a kombi, v r. 1979 přibyl i Tramp s otevřenou karosérií. Označení Trabant 600 a Trabant 601S znamenalo obsah válců (594,5ccm) a S znamenalo Sonderwunsch. Typ deLuxe, ani Tramp se k nám nedovážel. V osmdesátých letech byl představen vůz kombi Universal, jenž se však nikdy nevyráběl.